O nama

Nezavisni istraživački centar – NICK

 

Posljednjih godina u Bosni i Hercegovini evidentna je ekspanzija digitalnih novinarskih platformi koja u velikoj mjeri umanjuje i narušava utjecaj i moć konvencionalnih medija, u prvom redu novina, ali i televizijskih kuća.

Globalni trend transformacije se, polahko, ali sigurno, prenosi i na relativno izolovano i specifično bh. medijsko tržište te zahtjeva novu vrstu proizvoda.

Vrtoglavi rast broja korisnika društvenih mreža kao novog i faktički jedino tehnološki ograničenog medija, poremetio je odnose snaga, posebno na polju političkog i ekonomskog utjecaja mass medija, a time i u oblasti učešća u marketinškom kolaču.

Konvencionalni mediji se žurno pokušavaju prilagoditi novim uvjetima, padom prihoda i smanjenjem troškova, ali žele zadržati utjecaj i publiku, dok se mnogobrojni digitalni mediji bore sa problemom nedovoljne proizvodnje traženih žurnalističkih sadržaja.

Konvencionalni mediji nedovoljno brzo usvajanju nove žurnalističke forme i dubinska istraživanja, dok digitalni mediji, poput velike većine news portala, bez osnovnih i naprednih novinarskih vještina upadaju u zamku pukog prenošenja nedovoljno provjerenih, netačnih, nerelevatnih ili apsolutno poznatih i jednakih informacija i vijesti.

Publika je u takvoj situaciji izložena ogromnoj količini, uglavnom, copy-paste informacija iz digitalnih platformi koje, istovremeno negativno utječu i na formu i sadržaj informacija iz konvencionalnih medija poput novina ili televizije, koje djeluju zastajelo, nezanimljivo ili nerelevantno.

Kao ključni problem se nameće pitanje istinitosti i važnosti informacija, obzirom da konvencionalni mediji, u namjeri da se transformiraju i na informativnoj ravni stignu digitalne medije sve manje ulažu u novinarsku struku i provjeru tačnosti.

Vijesti i informacija je sve više, ali je sve manje tačnih i tzv. newsworthy priča – informacija koje zaslužuju da budu istražene, provjerene i do kraja javnosti ispričane.

Upravo u takvim okolnostima dizajniran je, za bh. medijsko tržište, inovativni sistem pripreme žurnalističkih sadržaja, analitike i medijskog konsaltinga kao most između želja klijenata, oglašivača i šire društvene javnosti, te potreba aktivnih medija, kako konvencionalnih tako i novih digitalnih.

Nezavisni istraživački centar – NICK će proizvoditi žurnalističke sadržaje, u svim potrebnim formama, od osnovne vijesti do dosjea, u skladu sa najvišim standardima istraživačkog novinarstva. Za to će biti zaduženi iskusni profesionalci sa dugogodišnjim uredničkim i novinarskim iskustvom, te visokim ličnim kredibilitetom.

Neophodni nivo nezavisnosti pri istraživanjima će biti dostignut poštivanjem općepoznatih standarda žurnalizma i posebno istraživačkog novinarstva kao u svijetu prepoznate forme, te nasušne potrebe da javnost i klijent dobiju tačnu, pravovremenu i relevantnu informaciju.

NICK će, najveći dio svojih sadržaja, ustupati drugim medijima na različitim platformama od digitalnih do konvencionalnih, besplatno, uz neophodno navođenje izvora, a sa namjerom da bude dodatna vrijednost, korektiv i svjetionik na bh. medijskom tržištu.

NICK neće biti konkurencija etabliranim mass medijima, nego više njihov servis, oslonac i pomagač, kako bi u vremenu transformacije, sačuvali osnovni smisao žurnalizma te vratili povjerenje građana u informacije koje se objavljuju.